Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2017. augusztus 18-20. Dráva-Mura vízitúra választhatóan 2 vagy 3 nap

drava-vizitura-22.jpgMura+Dráva vízitúra: 1 nap Mura-túra + 2 nap Dráva kenutúra = 3 napos Mura és Dráva kenus túra: 2018. augusztus 18-20. (szombat-hétfő).

Három- vagy kétnapos vízitúra autósoknak és a vonattal érkezőknek is tökéletes logisztikával, igény szerinti szállással. 
20150702_kenutura-vizitura.jpgHa nincs három napod, jöhetsz az első két napra vagy a túra 2-3. napjaira is. Ahogy az időbeosztásod engedi. A kenutúra első napján megtanítunk gyors sodrású vízen evezni. 

 

Ha kormányzási szempontból nem minden tökéletes, Murakeresztúron a Mura melletti csodálatos tavacskákon megtanítunk "Mura-kompatibilisen" kenuzni, aztán első nap délután már a fantasztikus Murán evezünk.
Jöhettek/jöhetnek kocsival is, úgy szerveztük meg a túrát, hogy minden nap az adott napi vízitúra végén az autósok kocsija a szállásnál lesz. Szállás: ahogy szeretnéd! Lehet 
vendégházi szobát is kérni és lehet sátrazni, a Duna-Dráva Nemzeti Park által kijelölt táborozóhelyeket, benne a szúnyoginváziós és hmm állapotú pottyantós illemhelyeket kihagyjuk, a sátrazás esetén is "normális" wc, tisztálkodási lehetőség vár és a slusszpoén az, hogy olcsón!
Étkezés?
Dráva-túránkon (pontosabban Mura-Dráva vízitúránkon) az étkezés lehet önellátó és félpanziós is.
Logisztika
A vízitúra végén nem kell a nehéz csomaggal szenvedni, a tömegközlekedéshez segítünk. Sőt! Autós vendégeink a legtöbb nem autóst Pécsig, Budapestig viszik. Napközben csak az van velünk, ami kell. A poggyász és romlandó élelmiszer vagy a célban vagy az induló helyen marad, ill. vár és a vízitúra minden napjának végén a kocsid és minden holmid szárazon, az élelmiszer pedig hűtőszekrényben vár.  
Borulás
Lehet, nem kizárt, mindazonáltal nálunk a borulás fehér holló, mert jól tanítunk és tudjuk mi a fokozatosság. A legolcsóbb vízitúra szervezők között vagyunk, miközben két évtized tapasztalatával, gondos logisztikával, a legkényelmesebb vízitúrát biztosító szervezéssel és a vendég-centrikus mentalitással, maximális segítőkészséggel - reméljük - a másodiik legjobb előtt vagyunk :))


Lehetséges "nulladik" nap! 
A nulladikról az első napra virradó éjjel lehet sátrazni (nagyon kulturált vizes blokkot használva) és ki lehet venni szobákat több helyen, akár szaunás, masszázs medencés, remek vendégházban. Ugyanitt játszótér, korongozás, ping-pong asztal, grillezési lehetőség, tökéletesen felszerelt konyha.

 

1. nap: Evezéstanulás, majd Mura-vízitúra
Találkozó Murakeresztúron a vasútállomáson előtt, a kijárónál, mind a vonattal, mind a saját gépkocsival érkezőkkel 11:33-kor. Autóval az M7-esen Nagykanizsáig Bp-től az ú 200 km, Nagykanizsától pedig még 19 km. A Bp. Déli pu-ról induló intercity vonattal jövőket 11:33-kor kocsi várja a vasútállomáson, hogy ne kelljen a Mura-partig a motyót cipelni. Az autóval jövők is majd a vasútállomás közelében tudják hagyni az autóikat. 
12:30 Tájékoztató, szabályok (közben naptejezés), wc, az evezők, mentőmellények kiosztása, majd a nem rutinos kenusok megtanulnak kormányozni, evezni. A már tapasztalt vízitúrázók a biztonság kedvéért megmutatják a túravezetőnek, hogy biztonsággal uralják a hajót, és amíg a kevésbe rutinos vízitúrázók betanulnak, addig a hiperprofik vadregényes tavacskákat eveznek meg
13:30 Ebéd önellátó vagy rendelt (több fajta pizza közül lehet választani, a legtöbb pizza 1000 Ft) 
Amikor mindenki nagyon ügyes, a kenu ülésére szivacs, párna, egyéb popsivédők felragasztása/ felkötözése, bepakolás, majd vízre szállás, indul a vízitúra, a Murán leereszkedünk Őrtilosig. Akik kocsival jöttek, ott a sofőrök 8-9 perc vonatozással visszaugranak Murakeresztúrra, majd a sofőrök az autókkal átjönnek Őrtilosra.
Szállás Őrtiloson a vendégszobát kérőknek: a parttól néhány perc sétára lévő kellemes fogadó, ill. vendégházak fürdőszobás szobái. A 2-4 ágyas szobák ára jellemzően 2500-3500-4000 Ft/fő/éjszaka. Aki kér, azoknak  vacsora (olvasd tovább). 
Szállás Őrtiloson a sátrasoknak: "Fent" a fogadó udvarán. A fogadónál lehet használni normális (angol) vécét, van zuhanyzási lehetőség, a sátrasoknak egy éjszaka 1000 Ft. 
Vacsora: önellátó vagy rendelt. A rendelt vacsora "Zsuzsa-féle halászlé" és túrós, lekváros és kakós palacsinta 1500 Ft, (aki nem szereti a halat, annak marhagulyás). Az ügyes kezek besegíthetnek a terítésbe, palacsinta sütésbe.  
Esti program: séta a (nevében hegy, egyébként szelíd kis dombocska) Szentmihály hegyre. A templom előtt szép kilátás vár ránk a Dráva vidékére, Horvátországra. A sportos túratársaknak kellemes futóterepeket tudunk ajánlani. Pl. innen az Őrtilosi Tanösvényen lehet jókat kocogni, jó célpont a Drávát kísérő magaspart őrtilosi szakaszának egyik legszebb panorámát nyújtó pontján található "Fesztung", a 48-as szabadságharc emlékhelye. A másik irányban a piros kereszttel jelzett túraútvonalon remekül el lehet tévedni, de ha nem sikerül elveszni, akkor rátaláltok a várként nem létező :) Új-Zrínyi várra, (ami Zrínyi Miklósnak állított emlékmű). De a lényeg a hihetetlen táj.


2. napi kenutúra: Vízitúra Őrtilos és Vízvár között 
06:00 Szendvics-ebédhez bevásárlási lehetőség Őrtilos Szentmihály hegyen a közelben. 
A nap során nem szükséges dolgok berakása a kocsikba
07:00 Reggeli önellátó vagy rendelt (sonkás rántotta, kenyér, paradicsom, paprika, kávé, tej, tea, kakaó 750 Ft) 
07:30 A legfontosabb napi tudnivalók megismétlése, naptejezés, bemelegítés, wc után vízre szállás
07:30 Vízitúránk a Mura és a Dráva találkozásánál kezdődik. Csodás tájon, méretes zátonyok között csalinkázunk. A nap során jórészt Horvátországban leszünk, a horvátországi kenutúra felér egy új-zélandi vízitúrával. Jó hír, hogy a sodrás segít a nagyobb napi adag kényelmes teljesítésében.
08:45 Zákány; a Botovoi-híd (Zákány) pilonjai között pontosan a túravezető által mutatott helyen kell átjönni. 
11:30 Ebéd
12:30 A botovói hídhoz hasonlóan óvatosak leszünk a Répási-hídnál, a túratáv 30-ik kilométerénél 
13:30 Vízvár előtt maradhatunk a főágban, és bárcsak 2 km-t evezünk, a 197-es után a 193-as fkm következik (a rejtély megfejtését a túrán áruljuk el :) ) vagy felfedezünk egy mellékágat. A Dráva ezen mellékága mellett található a Nemzeti Park kutatóháza. Ez a fattyúág (ha van benne elég víz és a növényzettől még tudunk evezni) hihetetlenül izgalmas, ha kéritek, akkor itt jövünk.
14:30 Érkezés Vízvárra (191-es fkm), a sofőrök 39 km-es vonatozással visszaugranak a kocsikért
Szállás: itt is több lehetőség közül lehet választani. Szoba vagy sátor.  
Vacsora: egyénileg vagy rendelt vacsora (Válaszható Andi finomsága görög salátával, görög dinnyével).   
Esti programnak jó lenne azt javasolni, hogy nézzük meg a várat, de a vár kb. 500 éve nincs... Vízvár neve nem véletlen, Vízváron a feljegyzések szerint a 16. század közepén víz és mocsár által védett vár állott, melyet felgyújtottak. Viszont! A Drávától kissé távolabb az öregtölgyes hatalmas tölgyeket és gyertyánokat rejt. Felfedezzük! Egyébként már akkor is jó dolgunk volt, amikor a kikötési helytől a faluba besétafikáltunk, mivel a jellemző ártéri fajokat bemutató tanösvényen jöttünk/jövünk).    
 
3. napi kenuzás: Vízitúra Vízvár és Barcs között 
Vízváron a Dráva utca község oldali végénél lévő boltban lehet bevásárolni a napközben szükséges élelmet. A reggeli ízlés szerint önellátó vagy rendelhető
08:00 "r-Andi reggeli" (4 virsli, kockasajt, müzli, banán, tej, tea, 2 zsemle)
09:30 A sátrak, csomagok berakása a kocsikba
10:00 A napi részletes tájékoztató, wc, naptejezés, vízitúra előtti bemelegítés 
10:30 Vízre szállás után földöntúli tájon evezünk, tágas sóderpadok, méltóságteljes és a zátonyok közötti kanyarok után a Heresznyei magas parton ezrével láthatunk parti fecskét és gyurgyalogot, amely a 6-7 tojásból álló fészekalját akár két méter hosszan is beássa a part falába. Itt a békés vízitúrázókra nem jellemző élénk vita támad :), amelynek tárgya, hogy tényleg 'gyur-gyur' hangot ad-e ez a színpompás madárka. 
11:30 Vízitúránk első hosszabb, nem csak wc-szünetes pihenője Heresznyénél (185 fkm) a bal parton, ahol kb. 10 évvel ezelőtt még "hivatalos" táborozóhely is volt.
Heresznye térségében idén lehet, hogy ismét lesz, lehet, hogy nem lesz sóderbányászat. Ha igen, akkor figyelmet igényel az evezés, szigorúan a túravezető nyomvonalában kell haladni.
A hosszabb pihenők mellett a nap során természetesen rövid wc-szünetet sokszor tartunk, hölgyek balra, urak jobbra...
13:00 Ebédszünet Babócsa, Jelkusnál (177,8 fkm jobb parton)
15:00 Relax Jaminánál (158,3 fkm, bal parton) 
17:00 Érkezés Barcsra. Az autók sofőrjeit (aki kéri transzfert és megvárja a hajók trélerre kötözését) Barcsról Vízvárra visszük a reggel Vízváron biztonságban hagyott autókhoz, aki siet vonattal 27-28 perc alatt 465 Ft-ért vissza tud menni a kocsijához, lehozza Barcsra, beszállnak az addig strandoló vagy lefürdő családtagok és hazautazás. 



 

Hívj / hívjon +36 209 342 760, vagy küldj(ön) e-mailt: szigetkozvizitura@yahoo.com nem tévedés, a Mura és Dráva vízitúrákhoz is nyugodtan használd a szigetkozvizitura kezdetű e-mailünket

 

A Dráva és Mura-Dráva vízitúrák díjai
 

 

Egyedi vízitúra a Dráván
Testre szabott vízitúrára vonatkozó ajánlatunkat az útvonal, az időpont, a szállás, étkezés és egyéb igények, valamint a létszám alapján adjuk meg. 

 

Jelentkezés a drávai kenuzásra és fizetés: 
Jelentkezés a drávai vízitúrára az innen 
letölthető jelentkezési lap kitöltés után visszaküldésével (e-mail: szigetkozvizitura@yahoo.com) és a túradíj átutalásával. 
Kedvezményezett: MediaComm Kft.
A számlaszám: 12001008-00106900-00100007
A megjegyzés rovatba kérjük a kenutúrára jelentkező nevét, és a túra időpontját beírni. Pl. Drávai Mátyás, 2018. szeptember 1-2.

 


Kérjük tüzetesen, alaposan tanulmányozza át, hogy a Duna-Dráva Nemzeti Park mit ajánl a drávai vízitúrázók figyelmébe. Kérjük, hogy jelentkezését a Nemzeti Park lenti előírásainak elfogadása esetén küldje el: "A túravezető köteles a tervezett túrával kapcsolatos általános, természetvédelmi, biztonságtechnikai, élet-és balesetvédelmi szabályokról a szükséges tájékoztatást minden résztvevőnek megadni, és annak és annak tényét a résztvevők aláírásával igazolni. Valamennyi résztvevőt mentőmellénnyel kell ellátni, s azt a túra során kötelező viselni. A folyón közlekedni napkeltétől napnyugtáig, jó látási viszonyok között szabad. Szigorúan tilos napnyugta után a vízen tartózkodni. A csoport köteles együtt haladni a biztonságos követési távolság betartásával. A túravezetőnek gondoskodnia kell arról, hogy a folyón történő közlekedéskor a csoport előtt és mögött gyakorlott, a vízitúra szabályait jól ismerő személy haladjon. A túra kísérete baleset-megelőzési céllal motorcsónak használatával is lehetséges. A motorcsónak használata külön engedéllyel lehetséges, melyet az illetékes természetvédelmi hatóságtól kell beszerezni. A túravezetőnek a túra teljes időtartama alatt gondoskodnia kell a határrendi és a vízi közlekedési szabályok betartásáról és betartatásáról. A túravezetőnek a Nemzeti Park Igazgatósággal kötött megállapodást, a megyei rendőr-főkapitányság hozzájárulását, a résztvevők névsorát és az aláíratott tájékoztatót a túra teljes időtartama alatt magánál kell tartania.

 
Éjszakázásra kijelölt táborhelyek:
Őrtilos vasútállomás (236 fkm)
Vízvár kompkikötő (191 fkm)
Barcs, Dráva-híd (152,3 fkm)
Szentborbás vízház (133 fkm)
Drávasztára kikötő (116 fkm)
Vejti rév (98 fkm)
Drávaszabolcs közúti híd melletti rakpart (78 fkm)
 
Csak pihenő és megállóhelyek:
Bélavár, Suli-árok torkolata (198,7 fkm; bal part)
Heresznye csónakkikötő (185 fkm; bal part)
Babócsa, Jelkus (177,8 fkm; jobb part)
Barcs, Jamina (158,3 fkm; bal part)
Barcs Csomoros-sziget (149 fkm; sziget)
Drávatamási - DDNP Természetismereti Oktatási Központ (144,2 fkm)
Felszőszentmárton, sarkantyú (126 fkm; bal part)
Kisszentmárton-Majlátpusztai torkolat (96 fkm; bal part)
 
Tilos a nyílt felületű, maximum bokorfüzessel borított zátonyokon kikötni és tartózkodni. Kikötni csak az éjszakázásra kijelölt táborhelyeken, valamint a kijelölt pihenő és megállóhelyeken lehet. Tilos a kijelölt táborhelyeken kívül éjszakázni. A védett területen növény-és állatfajok gyűjtése szigorúan tilos. A területet távozáskor az eredeti állapot szerint kell hátrahagyni. A keletkezett szemetet össze kell gyűjteni és a táborhelyeken található konténerekbe kell helyezni, oly módon, hogy a környezetet ne szennyezze. Tüzet – tűzgyújtási tilalom kivételével – csak a kijelölt táborhelyeken és felügyelet mellett szabad gyújtani, a tűzvédelmi szabályok betartásával. Tűzgyújtási tilalom idején tüzet gyújtani még a kijelölt helyeken is tilos!
A vízitúrázóknak figyelemmel kell lennie arra, hogy a Dráván 198,6 – 70,2 fkm. között kitűzött hajóút van, annak jelzéseit a vízi közlekedés során be kell tartani. A vízi közlekedés árvízvédelmi, víziközlekedési és folyószabályozási érdeket nem sérthet, hajóút-kitűző jelzéseket és víziműveket nem veszélyeztethet. A folyó medrét és partszakaszait óvni kell, a vízi járműből a Drávába idegen anyagot bedobni, továbbá a partot megbontani tilos. A folyón elrendelt árvízvédelmi készültség esetén a vízitúrázás nem javasolt. A vízi közlekedés a Dráva folyón előálló magasabb – Őrtilos 150 cm és Barcs 200 cm feletti – vízállások esetén le is tiltható, ugyanis ilyenkor a nehezen észrevehető, vízfelszín alatti keresztirányú szabályozási művek különösen balesetveszélyesek. Javasoljuk a www.hydroinfo.hu honlap folyamatos figyelését. A folyamszabályozási művek környezetében, kiemelten a „T” művek, a keresztgátak, a sarkantyúk és a vezetőművek al- és felvízi oldalán nagy mélységek és erős, örvényes áramlási viszonyok alakulnak ki, ezért ezeken a helyeken a vízi közlekedés veszélyes és tilos. További veszélyforrás, hogy magas vízállásnál ezek a művek a víz alá kerülnek, nem láthatóak. Hajószűkületben, kikötőben, továbbá annak bejárata előtti 200 m-es vízterületen, hídnyílásban más úszó létesítmény zavarása nélkül, biztonságos sebességgel a legrövidebb idő alatt kötelesek áthaladni a vízitúrázók. A Dráván működő kotróhajók környezetében szintén körültekintő közlekedés javasolt, különösen a partra húzott rögzítő kötelek elkerülése miatt. A vízitúra számos alkalommal keresztezi a horvát-magyar államhatárt, ezért a vízitúrázáshoz a rendőri szervek hozzájárulása is szükséges. A túravezetőnek pontosan ismerni kell az államhatár húzódását. (Az államhatár vonala nem egyezik meg a folyó sodorvonalával, mindkét parton vannak magyar ill. horvát területek.) A sport és kedvtelési célból használt vízi járművek nem
hajózhatnak a Dráván a Magyar Köztársaság vízterületén kívül. A Horvát Köztársaság illetékes szervének külön engedélye szükséges (az engedélyt a megyei rendőr-főkapitányságok szerzik be). A Horvát Köztársaság vízterületén történő áthaladás során csak olyan személyek vehetnek részt a határvízi közlekedésben, akik érvényes úti okmánnyal (útlevél, valamennyi típusú személyi igazolvány) rendelkeznek. Kikötni, megállni – amennyiben nem kerül sor ideiglenes határnyitásra – a Horvát Köztársaság területén a vis maior esetét kivéve TILOS! Amennyiben horvát területen vis maior következtében történt kikötés, kötelesek értesíteni a legközelebbi rendőr és vám szervet. A határvízen – a kijelölt fürdőhelyek kivételével – TILOS fürdeni. A határrendi szabályok megszegése és tiltott fürdés szabályainak megszegése esetén a Rendőrség helyszíni bírságot is kiszabhat."