Gemenc vízitúra 2 napos

Gemenc vízitúra 2 napban!
Amikor és ha jön az ár, akkor Gemenc!
Evezz velünk és a gemenci szarvasokkal. Ó igen!

A tavaszi hóolvadás miatt bekövetkező zöldár vajas-fok-gemenc-vizitura-001-gemenc-kenutura-evezes.jpghihetetlen lehetőség egy pazar, itthon csak a bodrogzugi ártér túrákhoz hasonlítható lapátolásra... vagyiiiiiiiiis, igen (!) egy überszuper Gemenc-ártéri evezésre. A víz kilép medréből, elönti az árteret, mi pedig - hol máshol? - néha az ágakon, néha az erdőben, a gyerekek főleg az erdőben barangolunk hajóinkkal. Gemenc-térségben különleges állatvilág és még a Szigetközt is lepipáló erdőöröm vár ránk, mindez májusban még üröm, jelesül bögölyhadak és szúnyog nélkül. Ó igen, a bögöly nem annyira kedves nekünk, e sorok írója volt még délután a parton és éjjel a klinikán, elefántnál nagyobbra duzzadt lábbal, de megnyugtatunk mindenkit, hogy bögölyhad április végén és május elején még nincs! Tényleg. Hozzátesszük, hogy mi sem vagyunk mazochisták, így aztán a Gemenccel szembeni jogos fenntartásokat, óvatosságot most dobd el nyugodtan! Gyere bátran, szuper lesz.
Mert itt van Magyarország legnagyobb ártéri erdeje, amit muszáj látni, hiszen ehhez hasonló vízi világot túl sok helyen nem láthatunk. Egy, max. két kezünkön is meg tudjuk számolni, hiszen a magyar embernek reális távolságban csak Bécs közelében a Donau-Auen nemzeti parkban, a Szigetközben, Németországban, Horvátországban és a Duna deltájában találunk hasonlót - persze, aki megengedheti magának Szibériát, ahol van ezer, annak nem szóltunk.
Az első napi túra programja a vízállástól függ, lehet, hogy Gemenc és lehet, hogy a Duna bal partján a Vajas fok környékén kalandozunk. Mondjuk, hogy Akvárium túrát tartunk.

Szombat: "Akvárium túra" a Vajas-fok vidékén

Találkozás április 30-án szombaton a kezdőkkel 9:30-kor, a profikkal (akik már tudnak kenut kormányozni) 10 órakor Dusnokon a sportpálya melletti Vajas parton, amely az 51-es útról cserkészhető be. Üdvözlés után belecsapunk és először is logisztikázunk....(a célba autókat varázsolunk).
Aztán a kezdőket 10:15-től kenukormányzó ördöggé varázsoljuk, a rutinus kenusokat 10:45-kor kezdenek bemelegíteni. Ismertető, naptejezés, wc, bepakolás (szendvics és víz/alkoholmentes innivaló) 11:00-kor egy (sok) szárnyashajó sebességével indulunk.
12:00 "Vajas-fok". Túr feelinges kanyarok, körben galériaerdők, ha nem jut be valahova az ár, ott úszómedencét idéző kristálytiszta víz, ahova igen, ott árvíz, erdőben evezés, nádasok és mamutfenyők (na jó, ősfák). Attól függően, hogy mennyit örömködünk az ártéri fák között, 13-18 km-t teszünk meg, majd egy átemelés és lightos "vadvíz" után a Dunán vagyunk.

Leszáguldunk a vízen Bajára a kempingbe, ahol lehet sátrazni (1200 Ft/fő) és lehet szobákat is kivenni (2800 Ft/fő).
A sofőrök telekocsis rendszerben jutnak fel a kocsikért.

Vasárnap: Gemenc-ártér vízitúra

Már hajnali 9:30-kor (vagy ha ez nem népszerű, akkor 10-kor) a vízen vagyunk, a Vén-Duna-ágon lopakodunk.
11:30  A Cserta-Duna
11:45  Ebéd
13:00 Koppány sziget
14:00 Rezéti-Holt-Duna, ahol is fák között, toronyiránt, szabad alakzatban bolondozunk.